ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

Delegația UE a lansat spoturi video care prezintă opiniile oamenilor de afaceri din Republica Moldova despre DCFTA

12:00 | 09.06.2017 Categorie: Economic

Chişinău, 9 iun. /MOLDPRES/. Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova a lansat astăzi o serie de spoturi video care prezintă mărturiile oamenilor de afaceri din Republica Moldova despre Acordul de Liber schimb cu Uniunea Europeană și beneficiile pe care le oferă pentru dezvoltarea comerțului, informează MOLDPRES.

Antreprenorii confirmă importanța comerțului liber cu Uniunea Europeană pentru companiile moldovene și pentru crearea de noi locuri de muncă care să reducă din emigrarea forței de muncă în afara țării. Cele opt companii participante la proiect provin din sectorul agricol – producerea vinului, nucilor, sucurilor, conservelor de fructe și alcoolului, dar și din sectorul industrial – producție de cabluri, îmbrăcăminte, încălțăminte și contoare inteligente pentru energie electrică.

Compania Orhei Vit, care produce sucuri și fructe și legume conservate, arată că Acordul de liber schimb cu UE a adus o creștere în vînzări de pînă la 25 la sută. Compania Zernoff, care produce alcool, confirmă că exporturile ei către UE au crescut de 10 ori. Firma de îmbrăcăminte Ionel din Chișinău explică cum exporturile către UE i-a permis să-și păstreze angajații care au rămas în Republica Moldova. Reprezentanții companiei producătoare de vin Etcetera au subliniat că exporturile către UE reprezintă 25% din vînzările lor.

Reprezentanții companiilor evidențiază că nu există nici un motiv de temere privind piața UE unde produsele de calitate înaltă au șanse corecte de a fi comercializate. În realitate, produsele din Republica Moldova sînt apreciate de cele mai prestigioase mărci în Europa: cablurile electrice produse în Republica Moldova sînt folosite de cele mai prestigioase mărci auto europene, precum Audi, BMW, Mercedes-Benz, Maserati, Mini și Porsche. Fabricile de îmbrăcăminte din Republica Moldova realizează haine pentru mărci de lux precum Giorgio Armani. Și nu în ultimul rînd, Grupul ADD, care produce contoare inteligente pentru măsurarea consumului de electricitate, demonstrează prin experiența sa că nu există nici o contradicție între a fi prezent pe piața UE și pe piața rusă.

Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, exporturile Republicii Moldova pe piața comunitară au crescut în anul 2016 cu 9,4 la sută și au atins o cotă de 65,1 la sută. Principalele produse de export ale țării către UE sînt cabluri electrice, îmbrăcăminte și tricotaje, scaune pentru mașină, semințe de floarea soarelui, grîu, bare de fier, nuci și încălțăminte.

(Reporter V. Bercu, editor L. Alcază)