ro ru en

Agenția
Informațională
de Stat

Mai multe întreprinderi autohtone au fost premiate la cea de-a treia ediție a Galei Businessului Moldovenesc

09:03 | 17.06.2017 Categorie: Economic

Chişinău, 17 iun. /MOLDPRES/. 145 de întreprinderi din țara noastră, participante la concursurile „Marca comercială a anului 2016″, „Premiul pentru realizări în domeniul calității” și Expoziția Națională „Fabricat în Moldova”, au fost premiate ieri în cadrul celui mai important eveniment al businessului autohton – “Gala Businessului Moldovenesc”, organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI), informează MOLDPRES.

În discursul rostit la deschiderea evenimentului, preşedinte al CCI, Sergiu Harea, a subliniat că „ne-am propus să apreciem mărcile notorii care aduc plus valoare economiei naţionale și imaginii țării noastre, să promovăm mediul de afaceri autohton și să încurajăm implementarea inovațiilor în sectorul real, inclusiv prin valorificarea capacităților întreprinderilor mici și mijlocii”.

Sursa citată a mai menţionat că „retrospectiva edițiilor anterioare ale concursurilor relevă evoluția întreprinderilor naționale în condițiile unei economii de piață în dezvoltare. Concomitent, a crescut și numărul de participanți la cele două competiții. Astfel, au fost evaluate 110 mărci comerciale și 36 de întreprinderi pentru realizări în domeniul calității, fapt ce demonstrează dorința reprezentanților mediului de afaceri de a obține recunoașterea performanțelor în  managementul calității și în domeniul promovării mărcii comerciale”, a spus Sergiu Harea.

Directorul general al AGEPI, Lilia Bolocan, a specificat că asigurarea protecției mărcilor reprezintă un pas important în activitatea oricărei companii care dorește să promoveze un produs sau un serviciu, diferențiindu-l de cel al concurenților, prin intermediul elementelor distinctive. „Organizarea concursului “Marca comercială a anului” are un rol important în procesul de promovare a produselor autohtone pe plan național și internațional”, a accentuat sursa citată.

Prezent la eveniment, viceprim-ministrul Octavian Calmîc, ministru al Economiei, a felicitat din partea Guvernului cîştigătorii concursurilor. “Noi am încercat să fim alături de tot ceea ce a făcut sau face businessul din Republica Moldova, prin multitudinile de politici stimulente de susținere, de simplificare a birocrației, astfel încît costurile voastre de producție să fie cît mai joase. Tendințele care sînt în anul 2017 este un merit comun, care trebuie să fie scos în evidență. Un merit al sinergiei de eforturi atît din partea Guvernului și structurilor guvernamentale, inclusiv a eforturilor efectuate de Parlament, care a susținut toate inițiativele Guvernului în termen cît mai restrîns, dar și nu în ultimul rînd, a sectorului privat”,  a precizat vicepremierul.

Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003, cu scopul de a reliefa cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing. La ediția curentă a competiției au participat 110 mărci comerciale naționale.

Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii”, organizat de CCI, este la a treia ediție și are ca obiectiv promovarea companiilor care implementează standarde în domeniul managementului calităţii şi motivarea întreprinderilor autohtone să penetreze noi pieţe de desfacere cu produse competitive şi calitative. Pentru marele premiu anul acesta au concurat 36 de companii.

(Reporter A. Mardare, editor A. Răileanu)