ro
Economie
17 Martie, 2025 / 23:15
/ Acum 10 ore

La sfârșitul lunii aprilie încep lucrările de construcție a podului de peste Prut de la Ungheni

Secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, aflat săptămâna trecută într-o vizită de lucru în Republica  Moldova, a fost împreună cu autorităţi locale şi reprezentanţi ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) în locul unde va fi construit primul pod peste Prut  după 60 de ani de la ultimul pod construit, transmite MOLDPRES.

„Având în vedere faptul că se apropie data programată (26 aprilie) pentru începerea lucrărilor la primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut, denumit Podul de Flori de la Ungheni, Golăieşti (RO) – Zagarancea (MD), dar și faptul că a fost aprobat Proiectul Tehnic în CTE CNAIR, am convocat toți factorii responsabili în acest proiect, inclusiv reprezentanți ai constructorului și am avut o nouă discuție organizatorică pregătitoare cu privire la momentul de start al șantierului, întrucât pentru buna desfășurare a acestui proiect este necesară o ordonare foarte bună a tuturor instituțiilor, de pe ambele maluri ale Prutului, implicate”, explică Irinel Ionel Scrioșteanu.

Fiind primul pod nou peste Prut  după 60 de ani, marcarea acestui moment istoric pentru românii de pe ambele maluri ale Prutului se va face și prin organizarea unui eveniment simbolic chiar lângă șantierul acestuia, denumit Festivalul „Podul de Flori”, despre care se va reveni cu detalii în perioada următoare.

Principalele caracteristici ale acestui obiectiv de investiții sunt: 261,20 m lungime pod nou peste Prut (câte un pod pentru fiecare sens de circulație); 2 benzi pe sens + trotuare; 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II); 8 m lățime parte carosabilă; 1 km lungime traseu; 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură; punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

„Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 151,68 milioane lei, fără TVA, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei”, precizează oficialul de la Bucureşti.

Podul de Flori peste Prut de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni și Autostrada Ungheni-Chisinau ambele cu orizont de finalizare 2030.

Este primul din seria celor cinci noi poduri peste Prut care vor fi construite.

Pe 14 martie, la Chișinău a avut loc ședința Comisiei mixte moldo-române pentru transportul rutier internațional de mărfuri și persoane, coprezidată de secretarul de stat în domeniul transporturilor la Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale, Mircea Păscăluță, și de secretarul de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Discuțiile au fost axate pe liberalizarea activităților de transport, precum și proiectele de infrastructură menite să îmbunătățească legăturile rutiere dintre Republica Moldova și România. De asemenea, părțile au convenit asupra semnării Memorandumului de înțelegere între Republica Moldova și România privind dezvoltarea rețelei TEN-T în ambele state și a drumurilor de acces către podurile rutiere peste Prut.

Ungheni