Energocom vine cu precizări privind facturarea consumului de gaze. Ce trebuie să facă cetățenii dacă sunt diferențe între datele de pe factură și cele de pe contor
Compania Energocom a venit cu precizări privind facturarea consumului de gaze, în condițiile în care mai mulți cetățeni au reclamat unele neclarități. Compania a îndemnat consumatorii să semnaleze cazurile în care sunt înregistrate diferențe între consumul de gaze naturale indicat pe factură și cel de pe contor, transmite MOLDPRES.
„Înțelegem că situațiile legate de facturarea consumului de gaze pot crea neplăceri și disconfort. Vă asigurăm că suntem aici pentru a vă oferi suportul necesar și pentru a vă explica procesul în mod transparent”, a comunicat Energocom.
Potrivit companiei, procesul de citire a contoarelor și transmiterea datelor de consum către furnizor este reglementat și realizat de Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD) cum ar fi „Chișinău-Gaz” SRL, „Bălți-Gaz”SRL, „Cahul-Gaz”SRL etc. Astfel, furnizorul emite facturile pe baza datelor transmise de OSD, care are responsabilitatea citirii și verificării contoarelor. În cazul unor neconcordanțe, OSD-ul verifică și recalculează consumul, dacă este necesar.
„Dacă observați diferențe între consumul indicat pe factură și cel de pe contor, vă rugăm să ne comunicați situația. Noi colaborăm direct cu OSD-ul pentru a semnala aceste neconcordanțe și pentru ca datele să fie corectate în luna următoare sau în facturile viitoare, astfel încât consumul să corespundă realității”, a anunțat Energocom.
În anumite cazuri, citirea nu este posibilă (de exemplu, lipsa accesului la contor), ceea ce poate genera diferențe între consumul real și cel reflectat pe factură. În asemenea situații, cetățenii sunt îndemnați să contacteze operatorul de distribuție pentru verificări tehnice și corectarea eventualelor erori. Totodată, consumatorii trebuie să permită accesul pentru înlocuirea echipamentului de măsurare, dacă acesta și-a depășit termenul de valabilitate sau nu a putut fi citit.
Furnizorul a mai precizat că în cazurile în care suma achitată depășește consumul real, diferența va fi considerată avans pentru consumul viitor și reflectată în facturile următoare.
„În calitate de furnizor, rolul nostru este de a emite facturi corecte pe baza datelor primite de la Operatorul Sistemului de Distribuție (OSD). Dacă suma achitată depășește consumul real, diferența va fi considerată avans pentru consumul viitor și reflectată în facturile următoare”, a explicat Energocom.
Consumatorii care au neclarități privind facturarea pot contacta compania Energocom, apleând la Call-Centru Energocom: 1304, prin email: cancelaria@furnizare.energocom.md, sau în cabinetul personal: my.energocom.md.
AND: Rețeaua națională de drumuri este monitorizată non-stop, pentru confortul şi siguranţa cetățenilor
ANRE: informațiile privind posibile creșteri ale tarifelor la gaz și electricitate până la sfârșitul anului nu reflectă realitatea
Drumul de ocolire temporar, în zona municipiului Bălți, gata pentru redeschiderea circulației
Noi licitații pentru acordarea statutului de producător eligibil mare pentru proiecte eoliene: depunerea ofertelor este estimată pentru martie 2026
Circa 790 de milioane de lei, încasate de Serviciul Vamal timp de o săptămână
Curs valutar anunțat de BNM: dolarul se ieftinește, iar euro își menține prețul
FOTO // Soții Sergiu și Veronica Secaș au inițiat o afacere la Slobozia Mare, cu sprijinul UE. Igor Grosu: „Sudul Moldovei se dezvoltă datorită antreprenorilor noștri curajoși”
UE va crește cu 25 de milioane de euro alocările pentru Vecinătatea Estică, inclusiv Republica Moldova, în bugetul pentru 2026
Dorin Junghietu: „Linia independenței Vulcănești-Chișinău ar putea fi funcțională la începutul lunii ianuarie 2026
La București a fost semnată o Declarație privind susținerea parcursului european al R. Moldova. Senatorul Titus Corlățean: „Există argumente de fond care să justifice începerea negocierilor de aderare până la finalul acestui an”
MAE îl convoacă pe ambasadorul Rusiei la Chișinău în legătură cu violarea spațiului aerian de o dronă
Speakerul Igor Grosu condamnă atacul nocturn al Rusiei asupra Ucrainei: „Moldova este alături de Ucraina și pledează pentru oprirea imediată a acestui război”
SUA continuă să contribuie la dezvoltarea sistemului sănătății din R. Moldova
CSM a aprobat transferul temporar a trei judecători la Curtea de Apel Centru
Un avocat a fost reținut într-un dosar de trafic de influență și corupere pasivă
Vicepremierul Eugen Osmochescu, la Summitul European de Afaceri: „Moldova deschide noi oportunități de colaborare și dezvoltare pentru investitori”
La Chișinău s-a desfășurat prima reuniune a Coordonatorilor Naționali ai formatului „Triunghiul Odesa”
Energocom vine cu precizări privind facturarea consumului de gaze. Ce trebuie să facă cetățenii dacă sunt diferențe între datele de pe factură și cele de pe contor
Premierul Alexandru Munteanu, la Summitul European de Afaceri de la Bruxelles: „Republica Moldova se schimbă într-un ritm fără precedent, transformând provocările în avânt și complexitatea în oportunitate”
Spațiul aerian al R. Moldova ar fi fost survolat de o dronă în timpul unui nou atac al Rusiei asupra Ucrainei
Obiective civile din Ucraina lovite din nou de atacuri rusești: la Ternopil au fost ucise 10 persoane
GALERIE FOTO // Ilie Ilașcu: Portretul unei rezistențe. Fotografiile MOLDPRES care au devenit document
FOTO // Alexandru Munteanu, în discuții cu moldovenii stabiliți în Belgia și Luxemburg: „Ne dorim ca Moldova să fie un stat puternic, care protejează interesele cetățenilor săi oriunde s-ar afla”
VIDEO // Lucrările de construcție și instalare a Liniei Vulcănești-Chișinău, realizate în proporție de circa 99 la sută. Urmează inspecții și teste riguroase
Intervenții pe drumurile naționale după schimbarea vremii