ro
Economie
19 Noiembrie, 2025 / 21:04
/ Acum 2 ore

MDED, despre procesul de achiziție a Portului Giurgiulești: „Discuțiile sunt în desfășurare”

Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării (MDED) a venit astăzi cu o reacție în contextul discuțiilor publice privind dezvoltarea Portului Internațional Liber Giurgiulești. Instituția a confirmat că discuțiile sunt în desfășurare, dar a precizat că nu poate oferi detalii despre o tranzacție care nu este finalizată, transmite MOLDPRES.

Totodată, MDED a subliniat că Danube Logistics, care operează Portul Internațional Liber Giurgiulești, este o entitate privată, deținută în totalitate de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și „eventualele negocieri care vizează cooperarea cu Statul Român pentru operarea infrastructurii portuare fac obiectul unei tranzacții comerciale aflate în derulare”.

„Guvernul Republicii Moldova nu poate comenta detalii suplimentare la această etapă, întrucât procesul nu este finalizat, însă se va asigura că orice tranzacție care vizează acest activ strategic al statului să fie în interesul Republicii Moldova”, a conchis MDED.

În primăvara anului curent, BERD, proprietarul Portului Internațional Liber Giurgiulești, a lansat procesul de licitație internațională, pentru a identifica potențiali investitori care pot sprijini în continuare dezvoltarea principalului port maritim și fluvial al Republicii Moldova.

La mijlocul lunii iulie, Consiliul pentru Examinarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului a aprobat solicitarea Companiei Naționale „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța, România, de a achiziționa compania „Danube Logistics”, operatorul Portului Internațional Liber Giurgiulești.

BERD este, din anul 2021, unicul proprietar al Danube Logistics SRL, operatorul portului.

Portul Giurgiulești este un nod logistic de importanță strategică ce oferă importatorilor și exportatorilor servicii de transbordare și depozitare a mărfurilor, cu acces la o infrastructură de transport trimodală.

Portul este amplasat pe sectorul maritim al fluviului Dunărea și permite acostarea navelor fluviale și a navelor maritime cu pescaj de până la 7 m și o capacitate de până la 10.000 tone. Fiind principalul port al țării, acesta gestionează peste 70% din comerțul exterior pe apă al Moldovei, asigurând lanțurile de aprovizionare pentru diverse tipuri de mărfuri și aducând beneficii semnificative economiei moldovenești.