ro
Economie
16 Aprilie, 2025 / 00:50
/ Acum 1 zi

Construcția podului rutier peste Prut de la Ungheni va începe pe 26 aprilie. „Este un moment unic în relațiile dintre frați”

Lucrările de construcție a podului rutier peste Prut, care va uni localitățile Golăiești (România) și Zagarancea (Republica Moldova), vor începe pe 26 aprilie. Ceremonia de lansare a lucrărilor va avea loc pe ambele maluri ale Prutului. Vicepremierul Vladimir Bolea, ministru al Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale și secretarul de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu, au îndemnat astăzi cetățenii de pe ambele maluri ale Prutului să participe la eveniment, transmite MOLDPRES.

„Vorbim despre un proiect de suflet, care l-am și numit „Podul de flori”. Este vorba despre podul Ungheni-Ungheni. Pe 26 aprilie, toată lumea este invitată la lansarea construcției podului. Pe ambele maluri ale Prutului va fi inițiată această procedură. De ce Podul de flori? Pentru că în anii '90 el a fost un pod de flori, a fost un pod metaforic, spiritual și astăzi, după atâția ani, începem în realitate să punem în piatră dorințele și visele pe care le-au avut pe atunci românii care în anii '90 au ieșit pe malul Prutului”, a afirmat astăzi, la o conferință de presă vicepremierul Vladimir Bolea.

Secretarul de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România, Irinel Ionel Scrioșteanu a declarat la eveniment că Podul de la Ungheni „nu este doar un simplu pod peste Prut, ci este o piatră de temelie care va sta la baza relațiilor dintre frați”.

„Invit pe toți cei care pot și își doresc - să participe la asemenea eveniment, care se întâmplă după 60 de ani. Adică după 60 de ani construim un nou pod peste Prut. Este un moment unic în relațiile dintre frați, care trebuie punctat și vrem să-l punctăm la înălțimea unui sentiment și a unei trăiri pe care o merită un asemenea eveniment”, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu.

Oficialul de la București a adăugat că ținta autorităților este ca până în 2030 nu doar să fie finalizate cele cinci poduri peste râul Prut, dar și să fie identificată  posibilitatea ca fiecare raion din Republica Moldova să aibă cel puțin un pod peste Prut spre Europa.

„Spre Europa din care face parte Republica Moldova și în sânul cărei entități trebuie să ne regăsim, așa cum se spunea la Chișinău maximum în 2028 – 2029”, a conchis Irinel Ionel Scrioșteanu.

Podul peste râul Prut de la Ungheni va avea patru benzi de circulație, câte două pe sens, și trotuare pietonale. Lungimea totală va fi de 261 de metri, iar lățimea va ajunge la 13 metri în prima etapă, urmând să crească la 24,25 metri în etapa a doua. Proiectul include și construcția unui punct de trecere a frontierei, dotat cu facilități pentru control amănunțit, parcări pentru TIR-uri și autoturisme, precum și un drum de legătură de aproximativ 1 km.

„Podul de Flori” face parte din proiectul strategic al Autostrăzii Unirii A8, care va lega Târgu Mureș - Iași - Ungheni de frontiera cu Republica Moldova, interconectându-se cu Drumul Național R1 Chișinău - Ungheni.

Potrivit autorităților, traficul rutier va putea fi deschis provizoriu pe pod din toamna anului 2026, în timp ce finalizarea Autostrăzii Unirii este estimată pentru perioada 2029-2030.

Investiția este finanțată integral din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei, valoarea proiectului depășind 30 de milioane de euro.